Menu

Hoe staat het met de nieuwe CAO voor Uitzendkrachten? Helaas loopt het traject minder voorspoedig dan cao-partijen hadden gehoopt. Het doel van werkgevers was een afspraak over een nieuwe cao eind december. Dat is duidelijk niet gehaald. Hoe gaat het nu dan wel?

Uitvoerige gesprekken

Voorafgaand aan de onderhandelingen hebben de ABU en NBBU hard gewerkt aan het harmoniseren van de beide cao’s. Uit de afspraken die daar werden gemaakt, is een concepttekst ontstaan. Deze teksten zijn, grotendeels, reeds paritair besproken in de redactiecommissie en ook goed bevonden.

Partijen hebben uitvoerig met elkaar gesproken over de rechtspositie. Bonden wilden o.a. graag iets doen aan de ‘draaideuren’. Vakbonden constateren dat mensen na zes maanden werken naar huis worden gestuurd en na een onderbrekingstermijn van zes maanden weer terug mogen komen om te werken, maar dan zonder behoud van rechten. Ook de ABU en NBBU vinden dit een onwenselijke situatie en hebben bekeken hoe dit in de cao-teksten helder gemaakt kan worden.

Primaire en secundaire voorwaarden

Op het gebied van beloningen wordt momenteel uitvoerig gesproken over de onderwerpen allocatiegroep, beloning bij leegloop en herplaatsing / passende arbeid, ET-regeling, doorbetaling bij ziekte en nadere invulling bestaande elementen inlenersbeloning. Het laatste paritaire cao-overleg is beëindigd bij dit onderwerp.

Op de agenda staan ook nog onderwerpen zoals aantal vakantiedagen, bestendig arbeidspatroon bij feestdagen, scholing / duurzame inzetbaarheid en pensioen.

Hoe nu verder?

Partijen zijn er dus nog niet. Deze onderhandelingen moeten zorgvuldig worden gevoerd om te zorgen dat aan het einde een cao kunnen tekenen met zes partijen (ABU, NBBU, FNV, CNV Vakmensen, De Unie en LBV).

Impact voor de branch 

Op 1 juni a.s. loopt de huidige ABU- en NBBU CAO af. De ABU en NBBU zullen er in ieder geval voor zorgen dat er een cao van toepassing is voor hun leden.
Kan de overgang naar de ‘nieuwe’ cao op korte termijn? Vooral omdat uitzendondernemingen tijd nodig hebben om het personeel goed te kunnen informeren.

Impact op software

Pivoton is gestart met de interne voorbereidingen om de noodzakelijke wijzigingen door te voeren in onze software. Dat heeft tijd nodig. Wordt vervolgd!

Meer weten?

Benieuwd naar onze uitzendsoftware? Wij helpen u graag verder. Neem contact met ons op zodat wij meer kunnen vertellen over de toegevoegde waarde van onze software en bijbehorende diensten voor uw organisatie

Bron: www.abu.nl, 13 februari 2019

Vragen of even sparren?

Neem vooral contact op! Wij staan klaar om met je mee te denken voor een passende oplossing voor jouw organisatie!

decoration
Rowen Lok
Sales Consultant Pivoton
  • Persoonlijk en proactief
  • 8 jaar actief in de flexbranche
  • Een oplossing voor al jouw uitdagingen

Bij Pivoton begrijpen wij dat overstappen naar nieuwe software een hele stap kan zijn. Daarom bieden wij begeleiding van begin tot eind en luisteren wij naar jouw wensen. Wij denken met jouw organisatie mee. Heb je vragen? Neem dan vooral vrijblijvend contact op!

Verhoog jouw
efficiëntie met

25%

Minder tijd aan het
trainen werknemers

50%

Realiseer een

kostenbesparing

20%

Minder
administratie tijd

>30%

Altijd goed
geïmplementeerd

100%

Blijf op de hoogte van alles wat speelt

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, inspirerende events en alles wat er speelt. Hier delen we updates die je niet wilt missen.
decoration

Veelgestelde vragen

Een backoffice die niet meegroeit met jouw organisatie remt je af. Door te kiezen voor een moderne, schaalbare backoffice:

Werk je efficiënter, met minder handmatig werk.
Verminder je fouten, dankzij slimme automatisering.
Ben je altijd compliant, ook bij complexe wet- en regelgeving.
Creëer je ruimte voor groei, innovatie en betere service.

Kortom: je backoffice moet je versterken, niet beperken.

Als je al veel hebt geautomatiseerd, is dat een mooie stap. Maar echte winst zit in integratie, schaalbaarheid en controle. Pivoton biedt:

Eén centraal IT landschap met zvoove voor planning, recruitmentsoftware, uren, loon en facturatie.
Naadloze koppelingen met externe systemen (zoals Planbition, ID-check, StiPP).
Slimme signaleringen en monitoring voor maximale grip.
Altijd up-to-date software, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.

Zo haal je méér uit je automatisering – met minder handelingen en meer zekerheid.

Ja – met Pivoton blijf je voor op je concurrentie, nu én later. Waarom?

Altijd up-to-date: Onze releases volgen een vaste kalender en bevatten voortdurend innovaties en updates op wet- en regelgeving.
Schaalbaar en flexibel: Je groeit makkelijk mee met de markt, zonder gedoe.
Slimme integraties: Koppelingen met tools als Cockpit, Planbition en ID-check zorgen voor maximale efficiëntie.
Realtime grip: Altijd actueel inzicht in marges, inzet en compliance.

Kortom: je werkt sneller, slimmer en future-proof – terwijl anderen achterblijven.

Met Kentro bespaar je op drie vlakken tegelijk: tijd, kosten én risico’s.

Minder handmatig werk: Door vergaande automatisering hoef je minder zelf te doen.
Minder fouten: Minder correcties = minder kosten achteraf.
Efficiëntere processen: Alles loopt soepeler, van uren tot verloning en facturatie.
Minder tools nodig: Eén systeem vervangt meerdere losse oplossingen.

Het resultaat: meer marge, minder overhead en meer focus op groei. Veel klanten besparen tot 25% op hun operationele kosten.

Ja, met Kentro bepaal jij zelf het moment van verlonen – afhankelijk van de bundel die je kiest.

Je hebt volledige regie over de planning van je verloningsrondes. Wil je verlonen per week, per 4 weken of per maand ? Geen probleem. Afhankelijk van de bundel biedt Kentro ondersteuning voor verschillende scenario’s. Zo past het systeem zich aan jouw organisatie en werkwijze aan – zonder handmatig werk of extra stappen.

Kies de bundel die bij jouw behoeften past en behoud maximale flexibiliteit én controle.

Part of
deco

Interesse?
Vraag dan een demo aan!

Of neem contact op via +31 (0)318 670 450 of het contactformulier voor meer informatie