Menu

In het afgelopen jaar hebben 1445 intercedenten het vakdiploma Uitzendmedewerker behaald. Na een groei van 10% in 2014, betekent dit een groei van 32% in 2015. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Examens Uitzendbranche (SEU).
Volgens de SEU is de groei te danken aan de nieuwe en gewijzigde wet- en regelgeving op de arbeidsmarkt. Daardoor is de behoefte aan advies bij opdrachtgevers en flexkrachten groot.

“Intercedenten die het vakdiploma uitzendmedewerker hebben behaald, beschikken over voldoende bagage om relaties te voorzien van juiste informatie”, aldus manager Barbara Kramer van de SEU.

Vaker investeren in vakbekwame intercedent

Steeds meer ondernemers kiezen ervoor om, naast flexkrachten, ook vaste medewerkers op te leiden. In 2015 is het aantal uitzendorganisaties dat medewerkers opleidt tot het examen uitzendmedewerker met 23% gegroeid. Deze groei laat zien dat de branche de toegevoegde waarde van het vakdiploma erkent en investeert in vakbekwame medewerkers. De economische groei die in de uitzendbranche, met een omzetgroei van +11% in 2015, goed zichtbaar is biedt ondernemers de ruimte om hierin te investeren.

Brancheorganisaties erkennen het belang van kennis

“We zijn erg tevreden dat zoveel meer intercedenten opleidingen volgen”, aldus Marco Bastian, directeur NBBU. “Het is een overduidelijk signaal dat ondernemers erop uit zijn de kwaliteit van de flexbranche verder te verbeteren. De rol van intercedenten verandert, zij zullen over voldoende kennis moeten beschikken om als expert op te kunnen treden.”

Voor ABU-directeur Koops is het SEU-diploma maatgevend voor het expertniveau van de intercedent.

“Het is belangrijk om het kennisniveau op peil te houden. Onze leden investeren dan ook in permanente educatie van hun medewerkers.”

Meer weten over seu? Bezoek www.seu.nl.

Vragen of even sparren?

Neem vooral contact op! Wij staan klaar om met je mee te denken voor een passende oplossing voor jouw organisatie!

decoration
Rowen Lok
Sales Consultant Pivoton
  • Persoonlijk en proactief
  • 8 jaar actief in de flexbranche
  • Een oplossing voor al jouw uitdagingen

Bij Pivoton begrijpen wij dat overstappen naar nieuwe software een hele stap kan zijn. Daarom bieden wij begeleiding van begin tot eind en luisteren wij naar jouw wensen. Wij denken met jouw organisatie mee. Heb je vragen? Neem dan vooral vrijblijvend contact op!

Verhoog jouw
efficiëntie met

25%

Minder tijd aan het
trainen werknemers

50%

Realiseer een

kostenbesparing

20%

Minder
administratie tijd

>30%

Altijd goed
geïmplementeerd

100%

Blijf op de hoogte van alles wat speelt

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, inspirerende events en alles wat er speelt. Hier delen we updates die je niet wilt missen.
decoration

Veelgestelde vragen

Een backoffice die niet meegroeit met jouw organisatie remt je af. Door te kiezen voor een moderne, schaalbare backoffice:

Werk je efficiënter, met minder handmatig werk.
Verminder je fouten, dankzij slimme automatisering.
Ben je altijd compliant, ook bij complexe wet- en regelgeving.
Creëer je ruimte voor groei, innovatie en betere service.

Kortom: je backoffice moet je versterken, niet beperken.

Als je al veel hebt geautomatiseerd, is dat een mooie stap. Maar echte winst zit in integratie, schaalbaarheid en controle. Pivoton biedt:

Eén centraal IT landschap met zvoove voor planning, recruitmentsoftware, uren, loon en facturatie.
Naadloze koppelingen met externe systemen (zoals Planbition, ID-check, StiPP).
Slimme signaleringen en monitoring voor maximale grip.
Altijd up-to-date software, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.

Zo haal je méér uit je automatisering – met minder handelingen en meer zekerheid.

Ja – met Pivoton blijf je voor op je concurrentie, nu én later. Waarom?

Altijd up-to-date: Onze releases volgen een vaste kalender en bevatten voortdurend innovaties en updates op wet- en regelgeving.
Schaalbaar en flexibel: Je groeit makkelijk mee met de markt, zonder gedoe.
Slimme integraties: Koppelingen met tools als Cockpit, Planbition en ID-check zorgen voor maximale efficiëntie.
Realtime grip: Altijd actueel inzicht in marges, inzet en compliance.

Kortom: je werkt sneller, slimmer en future-proof – terwijl anderen achterblijven.

Met Kentro bespaar je op drie vlakken tegelijk: tijd, kosten én risico’s.

Minder handmatig werk: Door vergaande automatisering hoef je minder zelf te doen.
Minder fouten: Minder correcties = minder kosten achteraf.
Efficiëntere processen: Alles loopt soepeler, van uren tot verloning en facturatie.
Minder tools nodig: Eén systeem vervangt meerdere losse oplossingen.

Het resultaat: meer marge, minder overhead en meer focus op groei. Veel klanten besparen tot 25% op hun operationele kosten.

Ja, met Kentro bepaal jij zelf het moment van verlonen – afhankelijk van de bundel die je kiest.

Je hebt volledige regie over de planning van je verloningsrondes. Wil je verlonen per week, per 4 weken of per maand ? Geen probleem. Afhankelijk van de bundel biedt Kentro ondersteuning voor verschillende scenario’s. Zo past het systeem zich aan jouw organisatie en werkwijze aan – zonder handmatig werk of extra stappen.

Kies de bundel die bij jouw behoeften past en behoud maximale flexibiliteit én controle.

Part of
deco

Interesse?
Vraag dan een demo aan!

Of neem contact op via +31 (0)318 670 450 of het contactformulier voor meer informatie