Menu

Alertec verkiest Pivoton als dé IT Business Partner voor het automatiseren & optimaliseren van hun primair proces. Vanwege de expertise op het gebied van IT-oplossingen en branche gerelateerde wet- en regelgeving is gekozen voor de strategische samenwerking met Pivoton. Ondanks de corona-maatregelen werd op gepaste en feestelijke wijze de handtekening gezet onder het contract.

Samenwerking

Met deze samenwerking zet Alertec een volgende stap in het bij elkaar brengen van mens en werk. Hierbij vertrouwt Alertec op de kracht, ondersteuning en betrouwbaarheid van Pivoton. Het gezamenlijke doel is verdere professionalisering en productiviteitsverbetering.

Zowel Alertec als Pivoton houden van aanpakken: de migratie is direct gestart na het tekenen van het contract. In de komende maanden wordt er gewerkt aan de implementatie zodat nog dit jaar Alertec over is op de systemen van Pivoton.

Alertec gaat profiteren van zowel Kentro Office als Kentro Konnekt. Hiermee is Alertec klaar om verder door te groeien. De enorme gebruiksvriendelijke interface en procesgestuurde ondersteuning van Kentro geldt als een grote stap voorwaarts. Met de unieke en geïntegreerde support (BPO dienstverlening) van Pivoton wordt Alertec bovendien in grote mate ontzorgd.

André Hamstra Algemeen Directeur Alertec Group:

“Pivoton kwam als geroepen. We hadden problemen met onze huidige systeem en die kunnen met de ervaring, producten en kunde van Pivoton worden opgelost. Hiermee slaan we een mooie slag t.a.v. productiviteit, gebruiksvriendelijkheid en een uiteindelijk beter operationeel resultaat”.

Paul van den Bosch, Commercieel Directeur Pivoton:

Vanaf het eerste gesprek was duidelijk dat Alertec behoefte heeft aan een betrouwbare en kwalitatief sterke IT-partner die meer is dan leverancier. Met de duidelijke visie van Alertec en onze kennis en producten was de conclusie snel gemaakt: Alertec kan met de producten en diensten van Pivoton in de komende jaren mooie stappen maken. Dat we in zo’n korte tijd met elkaar tot deze samenwerking komen, zegt alles over het wederzijdse vertrouwen.

André Hamstra Algemeen Directeur Alertec Group:

“Pivoton en Alertec zijn een perfecte match: Vakkennis, specialisten en een persoonlijke aanpak op een bijzonder hoog niveau. Het directe contact, de juiste mensen aan tafel en het snel en gemakkelijk schakelen heeft ertoe geleid dat we binnen 1 maand de keuze hebben gemaakt om nog dit jaar over te stappen naar Pivoton. We hebben er alle vertrouwen in”.

Over Alertec Group

Alertec is dé specialist op het gebied van werving en selectie van personeel. Vanuit vestigingen verspreid door Nederland staan de professionals van Alertec altijd voor u klaar. Vakkennis en een persoonlijke aanpak zijn kenmerkend voor Alertec. Wij leveren maatwerk en daar profiteren zowel werkgever als werknemer van.
Alertec staat voor persoonlijke dienstverlening, specialisatie, ervaring én maatwerk. Neem eens een kijkje op hun website https://www.alertecgroup.nl/nl/ of https://www.alertec.nl/

Over Pivoton

Pivoton is dé IT-business partner voor de flexmarkt met een unieke combinatie van expertises op het gebied van de flexmarkt, IT-oplossingen en wet- en regelgeving. Pivoton ontzorgt haar klanten met een compliant en volledig gehoste oplossing en BPO-dienstverlening voor verloning en facturatie. Met de combinatie van de producten en diensten die Pivoton biedt, stelt het haar klanten in staat significant te besparen op operationele kosten. Tegelijkertijd faciliteert Pivoton duurzame innovatie en integratie middels de Best-of- Breed positionering. Met het PaaS-platform stelt Pivoton haar klanten in staat eigen onderscheidende IT-oplossingen toe te voegen.

Vragen of even sparren?

Neem vooral contact op! Wij staan klaar om met je mee te denken voor een passende oplossing voor jouw organisatie!

decoration
Rowen Lok
Sales Consultant Pivoton
  • Persoonlijk en proactief
  • 8 jaar actief in de flexbranche
  • Een oplossing voor al jouw uitdagingen

Bij Pivoton begrijpen wij dat overstappen naar nieuwe software een hele stap kan zijn. Daarom bieden wij begeleiding van begin tot eind en luisteren wij naar jouw wensen. Wij denken met jouw organisatie mee. Heb je vragen? Neem dan vooral vrijblijvend contact op!

Verhoog jouw
efficiëntie met

25%

Minder tijd aan het
trainen werknemers

50%

Realiseer een

kostenbesparing

20%

Minder
administratie tijd

>30%

Altijd goed
geïmplementeerd

100%

Blijf op de hoogte van alles wat speelt

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, inspirerende events en alles wat er speelt. Hier delen we updates die je niet wilt missen.
decoration

Veelgestelde vragen

Een backoffice die niet meegroeit met jouw organisatie remt je af. Door te kiezen voor een moderne, schaalbare backoffice:

Werk je efficiënter, met minder handmatig werk.
Verminder je fouten, dankzij slimme automatisering.
Ben je altijd compliant, ook bij complexe wet- en regelgeving.
Creëer je ruimte voor groei, innovatie en betere service.

Kortom: je backoffice moet je versterken, niet beperken.

Als je al veel hebt geautomatiseerd, is dat een mooie stap. Maar echte winst zit in integratie, schaalbaarheid en controle. Pivoton biedt:

Eén centraal IT landschap met zvoove voor planning, recruitmentsoftware, uren, loon en facturatie.
Naadloze koppelingen met externe systemen (zoals Planbition, ID-check, StiPP).
Slimme signaleringen en monitoring voor maximale grip.
Altijd up-to-date software, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.

Zo haal je méér uit je automatisering – met minder handelingen en meer zekerheid.

Ja – met Pivoton blijf je voor op je concurrentie, nu én later. Waarom?

Altijd up-to-date: Onze releases volgen een vaste kalender en bevatten voortdurend innovaties en updates op wet- en regelgeving.
Schaalbaar en flexibel: Je groeit makkelijk mee met de markt, zonder gedoe.
Slimme integraties: Koppelingen met tools als Cockpit, Planbition en ID-check zorgen voor maximale efficiëntie.
Realtime grip: Altijd actueel inzicht in marges, inzet en compliance.

Kortom: je werkt sneller, slimmer en future-proof – terwijl anderen achterblijven.

Met Kentro bespaar je op drie vlakken tegelijk: tijd, kosten én risico’s.

Minder handmatig werk: Door vergaande automatisering hoef je minder zelf te doen.
Minder fouten: Minder correcties = minder kosten achteraf.
Efficiëntere processen: Alles loopt soepeler, van uren tot verloning en facturatie.
Minder tools nodig: Eén systeem vervangt meerdere losse oplossingen.

Het resultaat: meer marge, minder overhead en meer focus op groei. Veel klanten besparen tot 25% op hun operationele kosten.

Ja, met Kentro bepaal jij zelf het moment van verlonen – afhankelijk van de bundel die je kiest.

Je hebt volledige regie over de planning van je verloningsrondes. Wil je verlonen per week, per 4 weken of per maand ? Geen probleem. Afhankelijk van de bundel biedt Kentro ondersteuning voor verschillende scenario’s. Zo past het systeem zich aan jouw organisatie en werkwijze aan – zonder handmatig werk of extra stappen.

Kies de bundel die bij jouw behoeften past en behoud maximale flexibiliteit én controle.

Part of
deco

Interesse?
Vraag dan een demo aan!

Of neem contact op via +31 (0)318 670 450 of het contactformulier voor meer informatie