Menu

In het nieuwe digimagazine van de Flexmarkt vertelt onze Algemeen Directeur Paul van den Bosch samen met de experts Hans Scheers van Experts in Flex en Don van Hal van Digivotion over wat je als flexondernemer moet doen om eind 2022 digitaal up-to-date te zijn.

Paul van den Bosch, Algemeen Directeur Pivoton

Je kern moet op orde zijn, dus zaken rondom verloning, facturatie en compliance moeten stabiel zijn. Maar daaromheen moet je systeem juist flexibel zijn en snel kunnen meebewegen met toekomstige digitale ontwikkelingen

Breng je hele werkproces goed in kaart

“Automatiseren is een middel en geen doel op zich,” zegt Hans Scheers, “daarom is het belangrijk om te beginnen met een goede basis. Dat is het inrichten van je werkproces. Breng dus bijvoorbeeld de hele reis van jouw kandidaat in kaart. Van werving tot plaatsing en verloning.”

Van den Bosch valt hem bij én vult hem aan. “Je moet nooit beginnen met middelen, maar altijd met je proces. En dan niet je huidige proces, maar je gewenste toekomstige proces. Waar wil je naartoe? Wat is je visie en wat is je kracht? Vertaal dat eerst goed naar een werkproces. En zoek daar daarna pas de benodigde technologie bij.”

Betrek je organisatie bij digitalisering

Draagvlak voor digitalisering in je organisatie is essentieel. “Helaas komt het nog te vaak voor dat een systeem van bovenaf gekozen wordt”, zegt Scheers. “De intercedenten die ermee moeten werken, worden dan niet betrokken. Die kunnen het vervolgens als bedreiging gaan zien en de kont tegen de krib gooien. Gemiste kans, want de tools en systemen zijn juist bedoeld om ze te helpen.”

Direct naar het artikel met 7 praktische tips om je op weg te helpen

Vragen of even sparren?

Neem vooral contact op! Wij staan klaar om met je mee te denken voor een passende oplossing voor jouw organisatie!

decoration
Rowen Lok
Sales Consultant Pivoton
  • Persoonlijk en proactief
  • 8 jaar actief in de flexbranche
  • Een oplossing voor al jouw uitdagingen

Bij Pivoton begrijpen wij dat overstappen naar nieuwe software een hele stap kan zijn. Daarom bieden wij begeleiding van begin tot eind en luisteren wij naar jouw wensen. Wij denken met jouw organisatie mee. Heb je vragen? Neem dan vooral vrijblijvend contact op!

Verhoog jouw
efficiëntie met

25%

Minder tijd aan het
trainen werknemers

50%

Realiseer een

kostenbesparing

20%

Minder
administratie tijd

>30%

Altijd goed
geïmplementeerd

100%

Blijf op de hoogte van alles wat speelt

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, inspirerende events en alles wat er speelt. Hier delen we updates die je niet wilt missen.
decoration

Veelgestelde vragen

Een backoffice die niet meegroeit met jouw organisatie remt je af. Door te kiezen voor een moderne, schaalbare backoffice:

Werk je efficiënter, met minder handmatig werk.
Verminder je fouten, dankzij slimme automatisering.
Ben je altijd compliant, ook bij complexe wet- en regelgeving.
Creëer je ruimte voor groei, innovatie en betere service.

Kortom: je backoffice moet je versterken, niet beperken.

Als je al veel hebt geautomatiseerd, is dat een mooie stap. Maar echte winst zit in integratie, schaalbaarheid en controle. Pivoton biedt:

Eén centraal IT landschap met zvoove voor planning, recruitmentsoftware, uren, loon en facturatie.
Naadloze koppelingen met externe systemen (zoals Planbition, ID-check, StiPP).
Slimme signaleringen en monitoring voor maximale grip.
Altijd up-to-date software, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.

Zo haal je méér uit je automatisering – met minder handelingen en meer zekerheid.

Ja – met Pivoton blijf je voor op je concurrentie, nu én later. Waarom?

Altijd up-to-date: Onze releases volgen een vaste kalender en bevatten voortdurend innovaties en updates op wet- en regelgeving.
Schaalbaar en flexibel: Je groeit makkelijk mee met de markt, zonder gedoe.
Slimme integraties: Koppelingen met tools als Cockpit, Planbition en ID-check zorgen voor maximale efficiëntie.
Realtime grip: Altijd actueel inzicht in marges, inzet en compliance.

Kortom: je werkt sneller, slimmer en future-proof – terwijl anderen achterblijven.

Met Kentro bespaar je op drie vlakken tegelijk: tijd, kosten én risico’s.

Minder handmatig werk: Door vergaande automatisering hoef je minder zelf te doen.
Minder fouten: Minder correcties = minder kosten achteraf.
Efficiëntere processen: Alles loopt soepeler, van uren tot verloning en facturatie.
Minder tools nodig: Eén systeem vervangt meerdere losse oplossingen.

Het resultaat: meer marge, minder overhead en meer focus op groei. Veel klanten besparen tot 25% op hun operationele kosten.

Ja, met Kentro bepaal jij zelf het moment van verlonen – afhankelijk van de bundel die je kiest.

Je hebt volledige regie over de planning van je verloningsrondes. Wil je verlonen per week, per 4 weken of per maand ? Geen probleem. Afhankelijk van de bundel biedt Kentro ondersteuning voor verschillende scenario’s. Zo past het systeem zich aan jouw organisatie en werkwijze aan – zonder handmatig werk of extra stappen.

Kies de bundel die bij jouw behoeften past en behoud maximale flexibiliteit én controle.

Part of
deco

Interesse?
Vraag dan een demo aan!

Of neem contact op via +31 (0)318 670 450 of het contactformulier voor meer informatie