Menu

Een groot deel van Nederland is net terug van vakantie. Tijd om even rustig de boel weer op te pakken is er echter niet, als je de kop in het FD van afgelopen maandag ziet (Bedrijven in paniek over Europese privacywet). De strekking is dat de BV Europa in paniek is en zich veel te laat realiseert dat het zwaard van Damocles boven het hoofd hangt. Het gaat om de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of zoals het internationaal ook wel genoemd wordt, de General Data Protection Regulation (GDPR).

Wet- en regelgeving staat bij Pivoton zeer hoog op de agenda. Dus ook een thema als privacywetgeving heeft veel en continu de aandacht. Pivoton heeft zich al geruime tijd verdiept in de wetgeving op het gebied van privacy en herkent maar deels de doembeelden die geschetst worden in het artikel in het FD. Natuurlijk verandert er het nodige met de komst van de AVG, en is daardoor veel werk te verzetten, maar Pivoton is 3 jaar geleden reeds gestart met een intensief traject, naar aanleiding van de onderzoeken in de flexmarkt naar de naleving van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Paniek over de AVG? Niet bij Pivoton

Aanpassingen

In dit traject hebben wij nogmaals beoordeeld of er naar aanleiding van de verscherpte aandacht voor privacy in de flexmarkt, aanpassingen nodig waren in onze oplossingen en processen. Op basis daarvan hebben we een aantal wijzigingen doorgevoerd om daarmee opnieuw compliant te zijn aan de nieuwste inzichten rondom Wbp. Wetgeving als deze is doorgaans vrij interpretabel geschreven. Zo’n onderzoek als in 2014 geeft een goede kijk in de keuken van de toezichthouder, maar juist vanwege die interpretatieruimte betrekken wij regelmatig externe expertise om onze interpretaties juridisch te laten valideren.

Wij hebben daarna in één moeite doorgepakt op de AVG, wetende dat de datum van 25 mei 2018 dichterbij is dan je denkt. Heel veel van de Wbp is terug te vinden in de AVG. Denk bijvoorbeeld aan de bewaar- en schoningstermijnen en hoe je die moet toepassen op persoonsgegevens. De oplossing die wij daarvoor hebben, is daarmee gelijk klaar voor de AVG. We rollen deze geavanceerde schoningsoplossing momenteel bij een eerste klant uit. Maar ook ons digitale Wbp-dossier, waarmee we onze klanten geïnformeerd hebben en houden over de wetgeving en ontwikkeling op dat gebied, blijft van toepassing en breiden we regelmatig uit.

Getroffen voorzieningen

Voor de nieuwste aspecten van de AVG hebben we al de nodige voorzieningen gerealiseerd of in ontwikkeling. Denk aan het recht van het individu op dataportabiliteit. Ruim vóór het verstrijken van de deadline van 25 mei 2018 kunnen we data die over een individu in onze software verzameld is op een eenvoudige manier ter beschikking stellen zodra de zogenaamde betrokkene zijn recht komt uitoefenen. Uiteraard onder de juiste voorwaarden en afspraken.

En daar ligt nog wel het een en ander aan werk. Er dienen goede aanvullende afspraken gemaakt te worden over hoe om te gaan met uitvoering van de aanstaande wijzigingen uit AVG, zoals de hiervoor genoemde, qua processen. Aanvullende afspraken over interne processen, maar zeker ook met onze klanten en partners. En hoewel er nog geen officiële certificeringen zijn, volgen wij een aantal initiatieven om hiertoe te komen nauwgezet om uiteindelijk daarop aan te kunnen sluiten.

Ook dat is in volle gang, dus hoewel er genoeg te doen is en de deadline in rap tempo nadert, zijn wij vol vertrouwen dat we voor onszelf, maar zeker en vooral ook voor onze klanten, de juiste voorzieningen getroffen hebben en nog gaan treffen om hen te ontzorgen bij het naleven van wet- en regelgeving. Daarom zorgen we ervoor dat Paniek over de AVG niet nodig is.

Geschreven door: Remco de Vijlder, Manager productmanagement & Consultancy

Meer hierover weten? Neem dan contact op met ons

Vragen of even sparren?

Neem vooral contact op! Wij staan klaar om met je mee te denken voor een passende oplossing voor jouw organisatie!

decoration
Rowen Lok
Sales Consultant Pivoton
  • Persoonlijk en proactief
  • 8 jaar actief in de flexbranche
  • Een oplossing voor al jouw uitdagingen

Bij Pivoton begrijpen wij dat overstappen naar nieuwe software een hele stap kan zijn. Daarom bieden wij begeleiding van begin tot eind en luisteren wij naar jouw wensen. Wij denken met jouw organisatie mee. Heb je vragen? Neem dan vooral vrijblijvend contact op!

Verhoog jouw
efficiëntie met

25%

Minder tijd aan het
trainen werknemers

50%

Realiseer een

kostenbesparing

20%

Minder
administratie tijd

>30%

Altijd goed
geïmplementeerd

100%

Blijf op de hoogte van alles wat speelt

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, inspirerende events en alles wat er speelt. Hier delen we updates die je niet wilt missen.
decoration

Veelgestelde vragen

Een backoffice die niet meegroeit met jouw organisatie remt je af. Door te kiezen voor een moderne, schaalbare backoffice:

Werk je efficiënter, met minder handmatig werk.
Verminder je fouten, dankzij slimme automatisering.
Ben je altijd compliant, ook bij complexe wet- en regelgeving.
Creëer je ruimte voor groei, innovatie en betere service.

Kortom: je backoffice moet je versterken, niet beperken.

Als je al veel hebt geautomatiseerd, is dat een mooie stap. Maar echte winst zit in integratie, schaalbaarheid en controle. Pivoton biedt:

Eén centraal IT landschap met zvoove voor planning, recruitmentsoftware, uren, loon en facturatie.
Naadloze koppelingen met externe systemen (zoals Planbition, ID-check, StiPP).
Slimme signaleringen en monitoring voor maximale grip.
Altijd up-to-date software, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.

Zo haal je méér uit je automatisering – met minder handelingen en meer zekerheid.

Ja – met Pivoton blijf je voor op je concurrentie, nu én later. Waarom?

Altijd up-to-date: Onze releases volgen een vaste kalender en bevatten voortdurend innovaties en updates op wet- en regelgeving.
Schaalbaar en flexibel: Je groeit makkelijk mee met de markt, zonder gedoe.
Slimme integraties: Koppelingen met tools als Cockpit, Planbition en ID-check zorgen voor maximale efficiëntie.
Realtime grip: Altijd actueel inzicht in marges, inzet en compliance.

Kortom: je werkt sneller, slimmer en future-proof – terwijl anderen achterblijven.

Met Kentro bespaar je op drie vlakken tegelijk: tijd, kosten én risico’s.

Minder handmatig werk: Door vergaande automatisering hoef je minder zelf te doen.
Minder fouten: Minder correcties = minder kosten achteraf.
Efficiëntere processen: Alles loopt soepeler, van uren tot verloning en facturatie.
Minder tools nodig: Eén systeem vervangt meerdere losse oplossingen.

Het resultaat: meer marge, minder overhead en meer focus op groei. Veel klanten besparen tot 25% op hun operationele kosten.

Ja, met Kentro bepaal jij zelf het moment van verlonen – afhankelijk van de bundel die je kiest.

Je hebt volledige regie over de planning van je verloningsrondes. Wil je verlonen per week, per 4 weken of per maand ? Geen probleem. Afhankelijk van de bundel biedt Kentro ondersteuning voor verschillende scenario’s. Zo past het systeem zich aan jouw organisatie en werkwijze aan – zonder handmatig werk of extra stappen.

Kies de bundel die bij jouw behoeften past en behoud maximale flexibiliteit én controle.

Part of
deco

Interesse?
Vraag dan een demo aan!

Of neem contact op via +31 (0)318 670 450 of het contactformulier voor meer informatie