Menu

Het is inmiddels een begrip geworden bij klanten van Pivoton; de jaarwerksessie. Elk jaar in de eerste of tweede week van december worden onze klanten bijgepraat over de nieuwe en gewijzigde wet- en regelgeving voor het volgende jaar.

Jaarwerksessie 2016

Ook dit keer was de opkomst groot, waaruit duidelijk blijkt dat hier een behoefte aan is. De belangrijkste onderwerpen waar we bij stilgestaan hebben zijn de jaarlijks terugkerende wijzigingen in rekenvoorschriften en loonaangifte, de nieuwe subsidieregelingen Lage Inkomens Voordeel (LIV) en Loon Kosten Voordeel (LKV), en de planning voor het jaarwerk. Ook passeerden enkele wijzigingen in de ABU-cao de revue die nota bene pas de middag ervoor bekend gemaakt waren, waaronder de verplichting tot het doorbetalen van de structurele toeslagen bij de uitbetaling van vakantiedagen.

Module WAS

Naast de verplichte wet- en regelgeving, die wij sowieso verwerken in onze software, hebben we tijdens de jaarwerksessie ook een optionele module voor afhandeling van het verbod op inhoudingen uit de Wet Aanpak Schijnconstructies (WAS) geïntroduceerd. Voor naleving van deze WAS-bepaling, die van kracht wordt per 1-1-2017, hebben we al langere tijd een basisvoorziening beschikbaar die in de verloning signaleert wanneer het nettoloon door te hoge inhoudingen onder het netto equivalent van het wettelijk minimumloon komt, en deze desgewenst tegenhoudt. Er moeten dan echter handmatig aanpassingen aan de inhoudingen worden aangebracht, zodat de verloning weer aan de regelgeving voldoet en alsnog wordt uitgevoerd. De optionele module zorgt ervoor dat te hoge inhoudingen aan de bruto kant (premies) automatisch worden afgetopt en te hoge inhoudingen aan de netto kant automatisch worden uitgesteld. Wanneer er voldoende ruimte is bij volgende verloningen, worden de afgetopte of uitgestelde inhoudingen alsnog automatisch verrekend. Zeker voor klanten waar het aantal ‘overtredende’ inhoudingen hoog is, kan deze module flink tijd (en geld) besparen. Als u interesse heeft in deze module, kunt u contact opnemen met uw contactpersoon bij Pivoton of via ons commerciële team.

Het materiaal van de jaarwerksessie wordt weer via de reguliere kanalen ter beschikking gesteld, maar komt ook binnenkort beschikbaar op het wet- en regelgeving portal, dat op dit moment wordt ingericht. Daarover gaan we later zeker nog een keer apart berichten.

Vragen of even sparren?

Neem vooral contact op! Wij staan klaar om met je mee te denken voor een passende oplossing voor jouw organisatie!

decoration
Rowen Lok
Sales Consultant Pivoton
  • Persoonlijk en proactief
  • 8 jaar actief in de flexbranche
  • Een oplossing voor al jouw uitdagingen

Bij Pivoton begrijpen wij dat overstappen naar nieuwe software een hele stap kan zijn. Daarom bieden wij begeleiding van begin tot eind en luisteren wij naar jouw wensen. Wij denken met jouw organisatie mee. Heb je vragen? Neem dan vooral vrijblijvend contact op!

Verhoog jouw
efficiëntie met

25%

Minder tijd aan het
trainen werknemers

50%

Realiseer een

kostenbesparing

20%

Minder
administratie tijd

>30%

Altijd goed
geïmplementeerd

100%

Blijf op de hoogte van alles wat speelt

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, inspirerende events en alles wat er speelt. Hier delen we updates die je niet wilt missen.
decoration

Veelgestelde vragen

Een backoffice die niet meegroeit met jouw organisatie remt je af. Door te kiezen voor een moderne, schaalbare backoffice:

Werk je efficiënter, met minder handmatig werk.
Verminder je fouten, dankzij slimme automatisering.
Ben je altijd compliant, ook bij complexe wet- en regelgeving.
Creëer je ruimte voor groei, innovatie en betere service.

Kortom: je backoffice moet je versterken, niet beperken.

Als je al veel hebt geautomatiseerd, is dat een mooie stap. Maar echte winst zit in integratie, schaalbaarheid en controle. Pivoton biedt:

Eén centraal IT landschap met zvoove voor planning, recruitmentsoftware, uren, loon en facturatie.
Naadloze koppelingen met externe systemen (zoals Planbition, ID-check, StiPP).
Slimme signaleringen en monitoring voor maximale grip.
Altijd up-to-date software, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.

Zo haal je méér uit je automatisering – met minder handelingen en meer zekerheid.

Ja – met Pivoton blijf je voor op je concurrentie, nu én later. Waarom?

Altijd up-to-date: Onze releases volgen een vaste kalender en bevatten voortdurend innovaties en updates op wet- en regelgeving.
Schaalbaar en flexibel: Je groeit makkelijk mee met de markt, zonder gedoe.
Slimme integraties: Koppelingen met tools als Cockpit, Planbition en ID-check zorgen voor maximale efficiëntie.
Realtime grip: Altijd actueel inzicht in marges, inzet en compliance.

Kortom: je werkt sneller, slimmer en future-proof – terwijl anderen achterblijven.

Met Kentro bespaar je op drie vlakken tegelijk: tijd, kosten én risico’s.

Minder handmatig werk: Door vergaande automatisering hoef je minder zelf te doen.
Minder fouten: Minder correcties = minder kosten achteraf.
Efficiëntere processen: Alles loopt soepeler, van uren tot verloning en facturatie.
Minder tools nodig: Eén systeem vervangt meerdere losse oplossingen.

Het resultaat: meer marge, minder overhead en meer focus op groei. Veel klanten besparen tot 25% op hun operationele kosten.

Ja, met Kentro bepaal jij zelf het moment van verlonen – afhankelijk van de bundel die je kiest.

Je hebt volledige regie over de planning van je verloningsrondes. Wil je verlonen per week, per 4 weken of per maand ? Geen probleem. Afhankelijk van de bundel biedt Kentro ondersteuning voor verschillende scenario’s. Zo past het systeem zich aan jouw organisatie en werkwijze aan – zonder handmatig werk of extra stappen.

Kies de bundel die bij jouw behoeften past en behoud maximale flexibiliteit én controle.

Part of
deco

Interesse?
Vraag dan een demo aan!

Of neem contact op via +31 (0)318 670 450 of het contactformulier voor meer informatie