Menu

AVG In het kort

We kennen allemaal de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). De AVG gaat op veel punten nog een stap verder dan de WBP. Zo breidt deze nieuwe Europese wet de privacyrechten van mensen uit met onder andere het recht op vergetelheid en dataportabiliteit en zorgt het voor meer verplichtingen van organisaties die persoonsgegevens verwerken. Een voorbeeld hiervan is de verantwoordelijkheid om aan te kunnen tonen dat de wet wordt nageleefd. Ook wordt het boeteregime bij overtredingen aanzienlijk verzwaard. Voldoet u niet aan de privacywetgeving, dan riskeert u een boete van maximaal € 20.000.000 of 4% van uw (wereldwijde) jaaromzet. Reden genoeg dus om er voor te zorgen dat uw organisatie hier geen risico loopt.

Pivoton biedt informatie en ondersteuning

Een van de belangrijke pijlers in de dienstverlening van Pivoton is het maximaal ondersteunen van klanten in het naleven van alle relevante wet- en regelgeving. Dit doen we niet alleen door onze software continu up-to-date te houden, maar ook door het beschikbaar stellen van kennis die we verzamelen bij de analyse ervan. Voor de privacywetgeving hebben we daarvoor een privacy-dossier beschikbaar gemaakt.

Geavanceerde oplossing

Pivoton biedt een geavanceerde oplossing voor geautomatiseerde schoning van persoonsgegevens. Middels deze oplossing kunnen bewaartermijnen voor de diverse typen persoonsgegevens plús de criteria voor de bepaling daarvan worden ingericht. Aan de hand daarvan kunnen persoonsgegevens waarvan de bewaartermijn verstrijkt, automatisch periodiek worden geschoond en is naleving van de wet- en regelgeving volledig automatisch geborgd op dit vlak.

Samen aan de slag

Als werkgever bent u formeel verantwoordelijk voor een juiste interpretatie en toepassing van deze uiterst complexe wet- en regelgeving. Pivoton is er om u hierbij te ondersteunen. Dit doen wij graag met behulp van ons vakkundige team van specialisten en onze volledig geautomatiseerde schoningsoplossing. In februari nemen wij contact met onze klanten op om de wensen en mogelijkheden te bespreken.

Geen klant maar bent u wel benieuwd naar de oplossing die wij hebben? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.

Vragen of even sparren?

Neem vooral contact op! Wij staan klaar om met je mee te denken voor een passende oplossing voor jouw organisatie!

decoration
Rowen Lok
Sales Consultant Pivoton
  • Persoonlijk en proactief
  • 8 jaar actief in de flexbranche
  • Een oplossing voor al jouw uitdagingen

Bij Pivoton begrijpen wij dat overstappen naar nieuwe software een hele stap kan zijn. Daarom bieden wij begeleiding van begin tot eind en luisteren wij naar jouw wensen. Wij denken met jouw organisatie mee. Heb je vragen? Neem dan vooral vrijblijvend contact op!

Verhoog jouw
efficiëntie met

25%

Minder tijd aan het
trainen werknemers

50%

Realiseer een

kostenbesparing

20%

Minder
administratie tijd

>30%

Altijd goed
geïmplementeerd

100%

Blijf op de hoogte van alles wat speelt

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, inspirerende events en alles wat er speelt. Hier delen we updates die je niet wilt missen.
decoration

Veelgestelde vragen

Een backoffice die niet meegroeit met jouw organisatie remt je af. Door te kiezen voor een moderne, schaalbare backoffice:

Werk je efficiënter, met minder handmatig werk.
Verminder je fouten, dankzij slimme automatisering.
Ben je altijd compliant, ook bij complexe wet- en regelgeving.
Creëer je ruimte voor groei, innovatie en betere service.

Kortom: je backoffice moet je versterken, niet beperken.

Als je al veel hebt geautomatiseerd, is dat een mooie stap. Maar echte winst zit in integratie, schaalbaarheid en controle. Pivoton biedt:

Eén centraal IT landschap met zvoove voor planning, recruitmentsoftware, uren, loon en facturatie.
Naadloze koppelingen met externe systemen (zoals Planbition, ID-check, StiPP).
Slimme signaleringen en monitoring voor maximale grip.
Altijd up-to-date software, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.

Zo haal je méér uit je automatisering – met minder handelingen en meer zekerheid.

Ja – met Pivoton blijf je voor op je concurrentie, nu én later. Waarom?

Altijd up-to-date: Onze releases volgen een vaste kalender en bevatten voortdurend innovaties en updates op wet- en regelgeving.
Schaalbaar en flexibel: Je groeit makkelijk mee met de markt, zonder gedoe.
Slimme integraties: Koppelingen met tools als Cockpit, Planbition en ID-check zorgen voor maximale efficiëntie.
Realtime grip: Altijd actueel inzicht in marges, inzet en compliance.

Kortom: je werkt sneller, slimmer en future-proof – terwijl anderen achterblijven.

Met Kentro bespaar je op drie vlakken tegelijk: tijd, kosten én risico’s.

Minder handmatig werk: Door vergaande automatisering hoef je minder zelf te doen.
Minder fouten: Minder correcties = minder kosten achteraf.
Efficiëntere processen: Alles loopt soepeler, van uren tot verloning en facturatie.
Minder tools nodig: Eén systeem vervangt meerdere losse oplossingen.

Het resultaat: meer marge, minder overhead en meer focus op groei. Veel klanten besparen tot 25% op hun operationele kosten.

Ja, met Kentro bepaal jij zelf het moment van verlonen – afhankelijk van de bundel die je kiest.

Je hebt volledige regie over de planning van je verloningsrondes. Wil je verlonen per week, per 4 weken of per maand ? Geen probleem. Afhankelijk van de bundel biedt Kentro ondersteuning voor verschillende scenario’s. Zo past het systeem zich aan jouw organisatie en werkwijze aan – zonder handmatig werk of extra stappen.

Kies de bundel die bij jouw behoeften past en behoud maximale flexibiliteit én controle.

Part of
deco

Interesse?
Vraag dan een demo aan!

Of neem contact op via +31 (0)318 670 450 of het contactformulier voor meer informatie